W związku z ostatnimi rozmowami telefonicznymi dotyczącymi księgowania wpłat składek członkowskich, a co za tym idzie wysokości zadłużenia, informujemy, że:
1. Obowiązkiem każdego lekarza weterynarii posiadającego prawo do wykonywania zawodu jest płacenie regularnie składek członkowskich (art. 19, ust. 2 ustawy o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych).
2. Regularność wpłat, czyli termin w jakim musi być dokonana wpłata, reguluje uchwała w sprawie składki oraz uchwała w sprawie gospodarki finansowej okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej - w przypadku Śląskiej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej jest to 10ty dzień kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni (do dnia 10 następnego miesiąca).
3. Zgodnie z ogólnymi zasadami księgowania wpłat wymagalnych prawem, wpłata jest zaliczana na poczet najstarszej zaległości, nawet wówczas, gdy płacący wskazuje, że dokonuje zapłaty na poczet bieżącej płatności lub dotyczy ona innego miesiąca.
Prosimy o dokonywanie wpłat w terminie (złożenie zlecenia stałego w banku, zaprogramowanie "przypominajki" w telefonie), aby uniknąć niepotrzebnego stresu czy konieczności tłumaczenia (dotyczy to obu stron dialogu w sprawie otrzymanego powiadomienia czy wezwania do zapłaty).
Ponadto:
4. Każda zmiana dotycząca wykonywania lub zaprzestania wykonywania zawodu wymaga pisemnego potwierdzenia - zgłoszenia telefoniczne nie są przyjmowane.
5. Zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej (prowadzenia zlz) nie jest jednoznaczne z wykreśleniem lekarza weterynarii z rejestru czynnych zawodowo lekarzy weterynarii Śl.I.L-W.