Fundację Lekarzy Weterynarii "Senior" zwana dalej Fundacją utworzyła Krajowa Rada Lekarsko-Weterynaryjna
Siedziba Fundacji - 00-565 Warszawa Al. Przyjaciół 1
Data i nr wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym - 18.04.2007r./0000278939 z ostatnią
zmianą z dnia 23.01.2012r./0000278939.
Fundacja jest już organizacją pożytku publicznego
Nr konta Fundacji - 68 1020 1156 0000 7502 0076 6402
Zarząd Fundacji tworzą:
- Andrzej Juchniewicz - Prezes Zarządu Fundacji
- Jacek Andrzej Karwacki - Wiceprezes Zarządu Fundacji
- Witold Aleksander Preiss - Sekretarz Zarządu Fundacji
Radę Fundacji tworzą:
- Zbigniew Wróblewski - Przewodniczący Rady
- Piotr Żmuda - Sekretarz Rady
- Tomasz Górski - Członek Rady
- Józef Jagielski - Członek Rady
- Piotr Kwieciński - Członek Rady
- Danuta Pawicka-Stefanko - Członek Rady
- Roman Strokoń - Członek Rady
Cele statutowe Fundacji:
1/ celem Fundacji jest wspomaganie lekarzy weterynarii, w tym seniorów w szczególności w zakresie:
- pomocy materialnej na rzecz lekarzy weterynarii i ich rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej:
- działania na rzecz niepełnosprawnych lekarzy weterynarii
Fundacja ma realizować swoje cele poprzez sprawowanie opieki nad lekarzami weterynarii znajdującymi się w trudnej sytuacji materialnej.
Dla osiągnięcia swych celów Fundacja może wspierać działalność innych osób prawnych oraz osób fizycznych, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
Majątek Fundacji początkowo stanowił fundusz założycielski przyznany przez Fundatora Krajową Izbę Lekarsko-Weterynaryjną na przyszłą działalność. Pozostałe środki na realizacje celów Fundacji i pokrycie kosztów jej działania mogą pochodzić z:
1/ darowizn krajowych i zagranicznych, spadków i zapisów oraz subwencji,
2/ odsetek od lokat kapitałowych i papierów wartościowych,
3/ dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
4/ dochodów z majątku nieruchomego i ruchomego,
5/ dochodów z działalności gospodarczej prowadzonej przez Fundację,
6/ 1% odpisu podatku, jako organizacji pożytku publicznego
Fundacja nie wypłaca wynagrodzeń, nagród i innych świadczeń członkom Zarządu i Rady, a ponosi jedynie koszty prowadzenia księgowości.
Fundacja nie udzieliła i nie otrzymała pożyczek finansowych.
Fundacja nie nabyła obligacji, jak również akcji w spółkach prawa handlowego.
Fundacja nie nabyła nieruchomości, jak również innych środków trwałych.
Fundacja nie otrzymała zleceń od podmiotów państwowych lub samorządowych.
Fundacja nie posiada zobowiązań podatkowych.
Na szlachetne cele określone w statucie Fundacji można już przekazać 1% odpis podatku z rozliczenia rocznego za 2013r.
- o co gorąco apelujemy.